onsdag 8. februar 2012

Nye sykler!

Som endel av dere muligens har merket pågår det en gradvis utskiftning av sykler i salene på sentrene. Slik ser altså den nye ut:

En meget god ting med dette byttet er sykkelcomputerne som de nye syklene kommer med, de gir mye og nyttig info som jeg akter å benytte meg av på timene. Watt og RPM er objektive mål og er dermed gode styringsverktøy for oss instruktører. I tillegg er der puls, tid og distanse – dette blir gøy dere!!


Verdt å nevne er det også at for de av dere som har rukket å bli uendelig glad i de gamle gode har du nå muligheten til å kjøpe en egen!!

Karoline:)

2 kommentarer:

  1. Vil dette skje på alle sentrene?
    Dette var en trist nyhet for meg iallefall. Jeg hadde håpet at de gamle syklene i sentrum ble. Jeg er virkelig ikke glad i de nye syklene. Styret er altfor høyt! Jeg er 173, og likevel er styret er litt for høy når jeg har den på 0. De er virkelig ikke gode for oss som trener for sykling på racersykkel. Jeg vil gjerne trene opp kjerne og positur, med dette blir umulig på disse.

    SvarSlett
  2. Hei, det vil nok det ja. De nye syklene har en annerledes anatomi - utfordringen for deg blir da å finne en optimal innstilling på kaiser syklene med det utgangspunktet den gir. Ta gjerne tak i oss så kan vi se på det sammen - og kjerne og positur kan heldigvis og like godt trenes opp uten å sitte på sykkelen:)

    SvarSlett